Amb el mar de pantalla

martes, 9 de marzo de 2021

Una manera molt nostra de commemorar el 8M


 

Celebrar l'amistat entre dones💜📚🌹

Durant el punt mort entre la finalització de L'amor quiet i la seva publicació, el passat 8 de febrer, i en les circumstàncies de restriccions de la vida familiar i social en què ens trobem, em vaig dedicar - perquè ja no concebo la possibilitat de no escriure - a fer uns senzills contes, els Contes del puto virus, que és de l'única cosa que em semblava que podia parlar en les circumstàncies tan especials que travessàvem i encara travessem. Dotze contes que corresponen a actituds i moments diferents de la pandèmia que ens ha atrapat, i que vaig anar penjant en aquest blog a mesura que els enllestia.

Quan vaig observar que les meves amigues i companyes del Club de Lectura de les Jardineres, s'hi interessaven i els llegien, vaig pensar que potser podria arrodonir els contes amb il·lustracions originals, no amb les imatges robades a Internet amb què les havia penjat, per després oferir-los hi per a una lectura més còmoda. On hi hagi la tinta i el paper... I com que Déu no m'ha cridat pel camí de les arts gràfiques, li vaig demanar a una de les Jardineres, la meva amiga de l'anima Rosa Bou, que darrerament s'està revelant com una artista del llapis i el pinzell, si es veuria amb cor i li vindria de gust d'il·lustrar els meus contes, amb la idea de maquetar-los per regalar-los a totes les nostres companyes.

La resposta no podia ser més contundent, perquè, entre riures, em va confessar que, pel seu compte, els havia començat a fer. En pocs dies, em va anar enviant aquestes magnífiques aquarel·les que no només resulten estèticament boniques, sinó que demostren el grau de sintonia i la perfecta captació de l'essència del text. 

Quedava el pas de la maquetació, per a la qual cosa vaig recórrer, com faig potser amb massa freqüència, a la meva filla estimada, Anna Serrat, que ho va resoldre amb el gust i la destresa habituals.

I ja teníem els Contes del puto virus a punt per regalar-los a les destinatàries. 
L'ideal hauria estat fer-los imprimir i enviar-los ja enquadernats, però les dificultats dels enviaments per correus, ens van fer rebaixar les expectatives i, ahir, 8 de març, Dia Internacional de la Dona, els vam enviar el PDF, a tall de regal per celebrar que tenim la sort de poder fer totes les reivindicacions encara tan necessàries, des d'unes realitats que ja voldríem per a totes i tots.
Perquè nosaltres, les Jardineres, som DONES, que hem sabut i pogut - i no deixem d'alegra-nos-en - teixir una enorme amistat i tot tipus de complicitats a partir de les lectures mensualment compartides i, en aquestes circumstàncies difícils, hem tingut la immensa sort de fer-nos companyia i donar-nos escalf.
Feliç 8 de març, doncs, que es pugui donar un pas endavant en el camí de la igualtat imprescindible, i donem gràcies pel regal de la lectura i de la nostra amistat compartides.

📚🌹💜📚🌹💜📚🌹💜📚🌹💜📚🌹💜📚🌹💜📚🌹💜📚🌹💜📚🌹💜



















No hay comentarios:

Publicar un comentario