Amb el mar de pantalla

domingo, 12 de septiembre de 2021

Una petita i entranyable col·lecció



 











Les novel·letes dels 10 anys

Quan el Jan, el meu nét gran, anava a complir 10 anys vaig decidir fer-li una petita novel·la en què ell i les seves dèries del moment fossin els protagonistes (abans havien vingut els àlbums de l'any i l'abecedari personalitzat dels 5 anys). Es titulava El Jan viatja a Fatyland, el país dels "Pelotilles".
Quan el Toti i la Mia, que també havien tinguts els seus àlbums i abecedaris personalitzats en fer 1 i 5 anys, respectivament, van arribar a l'edat màgica dels dos dígits vaig escriure dues novel·les personalitzades més: El Toti, l'inventor de les galàxies i La Mia, una artista, té idees genials per a tot.
Ja no tinc més néts, però els del meu company i parella, uns bessons que enguany acaben de fer els 10 anys, no es podien quedar sense la novel·leta correponent, i els la vam regalar fa una setmana. Es diu Els Minis, la Irish , la vela i els rorquals.
L'única gràcia d'aquesta col·lecció de llibrets és que els mateixos homenatjats són els protagonistes de les senzilles aventures a què els aboquen les seves personalitats i aficions. I una d'adicional - entre gràcia i patètica gosadia - és que els dibuixos i il·lustracions que acompanyen el text els he fet jo mateixa amb la meva poca traça per a les arts plàstiques, però amb grans dosis de paciència i carinyo.
Espero que amb el pas dels anys se'ls rellegeixin amb comprensió i simpatia i que sàpiguen trobar-hi algun rastre de l'afecte amb què han estat fets.

No hay comentarios:

Publicar un comentario