Amb el mar de pantalla

martes, 4 de enero de 2022

I parlant de salvatges...










Endinsar-se en els Brontë


En endinsar-se en l'univers Brontë, en principi era en el de les Brontë, que continuen sent l'objecte del meu estudi, però on inevitablement es topa amb el germà, Brandwell Brontë - un personatge torturat que, possiblement, va incidir en les seves germanes, sobretot en Emily -, no es guanya per a sorpreses.

Començar a llegir-les, o rellegir-les, i a investigar sobre aquesta peculiar, brillant i dissortada família (dels sis germans, cap no va arribar a fer quaranta anys) és endinsar-se en uns paisatges, geogràfics i humans, absolutament salvatges en el sentit del romanticisme més abrupte i extrem.

Estic en un primer estadi del treball i, probablement, a mesura que avanci, aniré descobrint aspectes encara més sorprenents i , segurament, també, matisant algunes apreciacions, però en aquest moment, vaig de sorpresa en sorpresa i em meravello que entre l'equilibrada, irònica i subtil Jane Austen, que acabo de recollir en les primeres pàgines del projecte que m'ocupa, i aquesta família hi hagi només uns centenars de quilòmetres i que part de les seves vides se solapin parcialment . De fet, quan Jane Austen mor a Winchester, també a una edat escandalosament prematura, 41 anys, ja havien nascut els quatre primers germans Brontë. Les diferències en la seves escriptures, temàtiques, sensibilitats i concepcions de la vida, em semblarien apuntar a latituds i èpoques immensament més allunyades.

Seguiré bucejant en el món brontià encara uns quants mesos, perquè quan comences a ficar el nas en un univers tan ric, ets conscient que no te l'acabaràs mai i que costarà d'acotar-lo i posar-li límits, però de moment, el que em costa és tancar la boca davant d'algunes de les descobertes, que la lectura gairebé adolescent de Jane Eyre i Cumbres borrascosas m'havia fet passar totalment desapercebudes.

De moment, procuraré gaudir plenament d'una immersió tan rica i estimulant!





 

No hay comentarios:

Publicar un comentario