Amb el mar de pantalla

jueves, 23 de junio de 2011

Una experiència nova i divertida

Una de les dues biblioteques municipals de la meva ciutat, Joan Oliva, va convocar un concurs de contes del gènere negre perquè compta amb un ampli fons d'aquestes novel·les i n'ha fet algun taller d'escriptura. El concurs contemplava dues modalitats: per a nois i noies d'entre 16 i 18 anys, i per a majors dels 18.
Vaig rumiar la possibilitat de participar-hi per col·laborar amb la iniciativa de la biblioteca - m'he de confessar una incondicional fan de les biblioteques públiques, dels serveis que ofereixen i de l'activitat cultural i social que generen a la ciutat - tot i ser plenament conscient que aquest no és el meu gènere - com a lectora, encara, però tampoc amb preferència ni fidelitat, ni, per tant amb solvència. Jugava a favor que ho intentés la facilitat del format, ja que el conte o contes podien ser enviats per correu electrònic, sense fotocòpies, enquadernacions ni altres murgues que caracteritzen la majoria de premis literaris.
Així que em vaig llançar a la piscina i en un parell de tardes vaig escriure dos contes - l'un, clarament poc "negre"; l'altre més o menys "negre" i una mica passat de rosca i en clau local - i els vaig enviar.
Abans d'ahir es va publicar el fallo del jurat. Li han donat un discret, però per a mi molt apreciable, tercer lloc al segon d'ells, titulat "Un mort xerraire". Ho trobo divertit perquè sóc conscient que m'he ficat en un "berenjenal", que es diu, i més o menys me n'he sortit.
El dia 7 de juliol serà l'entrega de premis - a mi em correspon un lot de llibres: benvinguts sempre tot i que sóc conscient que hauria de viure 150 anys per acabar-me tots els que compulsivament vaig acumulant - i coneixeré els altres tres guanyadors. Segurament riurem i, molt probable, repetirem l'intent a la següent edició de la negrOliva.

http://www.vilanova.cat/blog/joanoliva/?p=2655

No hay comentarios:

Publicar un comentario